Voor het excellent realiseren van je CRM-ambities.
Waar kun je gebruik van maken?
35+ jaar ervaring
Ondernemerschap vanuit een commercieel persepectief is niet voor iedereen weggelegd. Ik zet mijn 35 jaar sales, marketing en CRM resultaten graag in om jouw organisatie tot een volgend succes te brengen.
Waar kun je gebruik van maken?
25+
Waar kun je gebruik van maken?
15+
Wat kun je van mij verwachten?

01. CRM strategie
Hoe maak je je droom waar?
Ik zorg ervoor dat we samen de bedrijfsdoelen vertalen naar de CRM strategie op het vlak van marketing, sales en service. Zodat je kunt vaststellen of je bestaande CRM omgeving naar de toekomst voldoende ondersteuning biedt, of dat je beter een volgende stap kunt maken.

02. Marketing aanpak
De juiste knoppen!
Ik vertaal de CRM strategie naar een concrete en meetbare marketing aanpak. Zodat je marketing investering & resultaat bestuurbaar worden. En je steeds meer aan de juiste knoppen kunt draaien waar het gaat om leadgeneratie, conversie en up sell activiteiten.

03. Sales management
Een succesvol sales team!
Vaak moet het salesteam wennen aan de veranderende markt en de nieuwe , meetbare processen. Maar een sales wil niets liever dan succesvol zijn. Als bevlogen sales leider ben ik in staat om het team te begeleiden naar nieuwe werkwijzen en grote hoogten.

04. Sparring partner
De onzichtbare steun!
Soms voelt het 'lonely at the top'. Dan is het fijn om met iemand te sparren die met de voeten in de klei heeft gestaan. Die weet waar je als ondernemer tegenaan loopt. En die zelf heeft ervaren hoe je marketing en sales teams succesvol kunt maken.
Hoe komen we tot het resultaat?
Stap 1 >
Initiële analyse
We stellen de uitgangspositie, uitdagingen en mogelijkheden vast. En zetten die af tegen de beoogde doelen en resultaten.

Resultaat
Volledig duidelijk speelveld, ambities, randvoorwaarden en uitdagingen, zodat daar de aanpak op afgestemd kan worden
Stap 2 >
Aanpak
We vertalen de uitgangspositie naar een praktische aanpak met mijlpalen en meetbare KPI's, afgestemd op de beoogde doelen.

Resultaat
Concreet plan van aanpak met tijdlijn, taakverdeling en meetpunten. Zodat iedereen weet wat er verwacht wordt.
Stap 3 >
Uitvoering
Denk aan een CRM analyse of CRM selectie, een gedegen digital marketing aanpak of implementatie van meetbare sales processen.

Resultaat
Bestuurbaar project op basis van een goede samenwerking en meetbare mijlpalen.
Stap 4 >
Resultaatmeting
Zowel tussentijds als aan het einde van de looptijd laten we de concrete resultaten van de voortgang en de aanpak zien.

Resultaat
Bestuurbaar project op basis van een goede samenwerking en meetbare mijlpalen.
Over mij
Ontwikkeling en balans
- Golfen
- Houtbewerken
- Rotary
- Reizen
Laten we een succesvol resultaat behalen!
- Ondernemersschap
- Duidelijke communicatie
- Meetbare doelen
Vraag jouw kennismakingsgesprek aan:
Heb je vragen?

Heb je nog andere vragen?
Neem even contact met me op, dan spreken we elkaar snel!
Wat is de eerste stap die ik kan nemen?
We beginnen met een online kennismaking en het vaststellen van de doelen die je wilt bereiken. Op basis daarvan ontvang je als vervolgstap een globaal plan van aanpak met scope en tijdlijn. Dan kun jij besluiten of je daar mee verder wilt gaan op basis van de beoogde resultaten.
Zijn er kosten aan het kennismakingsgesprek verbonden?
Nee, aan het online kennismakingsgesprek zijn geen kosten verbonden. We moeten elkaar immers eerst leren kennen om vast te stellen of er een klik is.
Hoe lang duurt een gemiddelde samenwerking?
Dat is uiteraard afhankelijk van de impact van de vraag. Maar gemiddeld werken we een aantal maanden tot een jaar met elkaar samen. Na de initiële analyse stellen we een realistische tijdslijn vast.
In welke branches heb je de meeste ervaring?
Ik werk voor veel verschillende branches. Eigenlijk gaat het er om dat de ondernemer of commercieel verantwoordelijke professional de ambitie heeft om verder te professionaliseren. Dat gezegd hebbende: de meste projecten zitten op het vlak van IT en zakelijke dienstverlening.
Kunnen we klein beginnen?
Zeker! Want hoe eerder je resultaat kunt laten zien aan de rest van de organisatie, des te hoger de adoptie van de veranderingen die in de toekomst plaatsvinden.
Hoe ga je om mt resultaatverantwoordelijkheid?
Die neem ik graag! Dus daar waar mogelijk en zinvol spreken we die af. Met daarbij de randvoorwaarden en aanpak. Dan is het helemaal duidelijk waar ik de verantwoordelijheid voor neem.
Wat onderscheidt jou?
The proof is in the pudding. Maar er zijn maar weinig professionals met een track record en ervaring op het gecombineerde marketing, sales & CRM vlak zoals ik. Dus geen consultant, maar een echte ervaringsdeskundige ondernemer van het eerste uur.