Voor het excellent realiseren van je CRM-ambities.

Succesvolle organisaties groeien niet toevallig — op basis van een sterke marketing en sales visie wordt het CRM domein ingericht. Waarbij ook de mogelijkheden van AI worden ingezet. Daarbij wil je gebruik maken van de beschikbare kennis en ervaring om het gewenste resultaat te bereiken. En een sparringpartner vanuit ondernemersperspectief hebben.

Waar kun je gebruik van maken?

35+ jaar ervaring

Ondernemerschap vanuit een commercieel persepectief is niet voor iedereen weggelegd. Ik zet mijn 35 jaar sales, marketing en CRM resultaten graag in om jouw organisatie tot een volgend succes te brengen.

Waar kun je gebruik van maken?

25+

jaar succesvolle CRM selecties en CRM projecten en het opbouwen van een succesvol salesteam.
 
Mijn focus ligt op de B2B sector met als specialisme zakelijke dienstverlening en IT.

Waar kun je gebruik van maken?

15+

jaar succesvolle leadgeneratie en conversie. Met als nieuwe ontwikkeling uiteraard het inbedden van AI mogelijkheden in het marketing proces.

Wat kun je van mij verwachten?

Van strategie naar implemetatie – jouw sparringpartner als mede-ondernemer.

01. CRM strategie

Hoe maak je je droom waar?

Ik zorg ervoor dat we samen de bedrijfsdoelen vertalen naar de CRM strategie op het vlak van marketing, sales en service. Zodat je kunt vaststellen of je bestaande CRM omgeving naar de toekomst voldoende ondersteuning biedt, of dat je beter een volgende stap kunt maken.

02. Marketing aanpak

De juiste knoppen!

Ik vertaal de CRM strategie naar een concrete en meetbare marketing aanpak. Zodat je marketing investering & resultaat bestuurbaar worden. En je steeds meer aan de juiste knoppen kunt draaien waar het gaat om leadgeneratie, conversie en up sell activiteiten.

03. Sales management

Een succesvol sales team!

Vaak moet het salesteam wennen aan de veranderende markt en de nieuwe , meetbare processen. Maar een sales wil niets liever dan succesvol zijn. Als bevlogen sales leider ben ik in staat om het team te begeleiden naar nieuwe werkwijzen en grote hoogten.

04. Sparring partner

De onzichtbare steun!

Soms voelt het 'lonely at the top'. Dan is het fijn om met iemand te sparren die met de voeten in de klei heeft gestaan. Die weet waar je als ondernemer tegenaan loopt. En die zelf heeft ervaren hoe je marketing en sales teams succesvol kunt maken.

Hoe komen we tot het resultaat?

De gestructureerde, stap voor stap aanpak zorgt voor duidelijkheid, snelheid en meetbare resultaten in elke fase.
Stap 1 >

Initiële analyse

We stellen de uitgangspositie, uitdagingen en mogelijkheden vast. En zetten die af tegen de beoogde doelen en resultaten.

Resultaat

Volledig duidelijk speelveld, ambities, randvoorwaarden en uitdagingen, zodat daar de aanpak op afgestemd kan worden

Stap 2 >

Aanpak

We vertalen de uitgangspositie naar een praktische aanpak met mijlpalen en meetbare KPI's, afgestemd op de beoogde doelen.

Resultaat

Concreet plan van aanpak met tijdlijn, taakverdeling en meetpunten. Zodat iedereen weet wat er verwacht wordt.

Stap 3 >

Uitvoering

Denk aan een CRM analyse of CRM selectie, een gedegen digital marketing aanpak of implementatie van meetbare sales processen.

Resultaat

Bestuurbaar project op basis van een goede samenwerking en meetbare mijlpalen.

Stap 4 >

Resultaatmeting

Zowel tussentijds als aan het einde van de looptijd laten we de concrete resultaten van de voortgang en de aanpak zien.

Resultaat

Bestuurbaar project op basis van een goede samenwerking en meetbare mijlpalen.

Over mij

Ik ben een resultaat georiënteerde commerciële ondernemer met een grote mate van energie, uiteenlopende hobbies en de gave om mensen mee te krijgen. Want balans in het leven geeft het beste resultaat!

Ontwikkeling en balans

Ik blijf me ontwikkelen. Op alle vlakken. Daarom besteed ik veel tijd aan het toepassen van de AI mogelijkheden binnen mijn vakgebied. Ik wil overal het maximale uit halen. Zowel zakelijk als privé.
Waar ik ook veel energie van krijg:

Laten we een succesvol resultaat behalen!

Het combineren van onze gezamenlijke kennis en ervaring, een gestructureerde aanpak en een werkwijze op basis van expertise, vertrouwen en plezier leidt concrete resultaten voor jou en je organisatie. Want die concurrentiepositie, die wil je ook in de toekomst versterken.

Vraag jouw kennismakingsgesprek aan:

Heb je vragen?

Hier vind je alvast een aantal antwoorden van vragen die we vaker krijgen.

Heb je nog andere vragen?

Neem even contact met me op, dan spreken we elkaar snel!

Wat is de eerste stap die ik kan nemen?

We beginnen met een online kennismaking en het vaststellen van de doelen die je wilt bereiken. Op basis daarvan ontvang je als vervolgstap een globaal plan van aanpak met scope en tijdlijn. Dan kun jij besluiten of je daar mee verder wilt gaan op basis van de beoogde resultaten.

Nee, aan het online kennismakingsgesprek zijn geen kosten verbonden. We moeten elkaar immers eerst leren kennen om vast te stellen of er een klik is.

Dat is uiteraard afhankelijk van de impact van de vraag. Maar gemiddeld werken we een aantal maanden tot een jaar met elkaar samen. Na de initiële analyse stellen we een realistische tijdslijn vast.

Ik werk voor veel verschillende branches. Eigenlijk gaat het er om dat de ondernemer of commercieel verantwoordelijke professional de ambitie heeft om verder te professionaliseren. Dat gezegd hebbende: de meste projecten zitten op het vlak van IT en zakelijke dienstverlening.

Zeker! Want hoe eerder je resultaat kunt laten zien aan de rest van de organisatie, des te hoger de adoptie van de veranderingen die in de toekomst plaatsvinden.

Die neem ik graag! Dus daar waar mogelijk en zinvol spreken we die af. Met daarbij de randvoorwaarden en aanpak. Dan is het helemaal duidelijk waar ik de verantwoordelijheid voor neem.

The proof is in the pudding. Maar er zijn maar weinig professionals met een track record en ervaring op het gecombineerde marketing, sales & CRM vlak zoals ik. Dus geen consultant, maar een echte ervaringsdeskundige ondernemer van het eerste uur.